Cu diesel, electricitate și hidrogen

2024.07.09

MAN prezintă pentru prima dată întreaga sa gamă de camioane cu diverse sisteme de propulsie

 

  • 200 de jurnaliști au testat cele mai noi sisteme de propulsie: electrică, pe bază de hidrogen și diesel în Austria, înainte de IAA Transportation 2024;
  • Camioanele electrice MAN cu peste un milion de variante de configurare sunt potrivite pentru decarbonizarea tuturor sarcinilor de transport relevante;
  • Deja există 2000 de comenzi și cereri de comenzi pentru MAN eTGX și eTGS;
  • Motorul cu ardere de hidrogen MAN hTGX completează portofoliul de vehicule cu emisii zero pentru aplicații speciale;
  • Camionul diesel MAN cu noul sistem de propulsie Power Lion optimizat pentru eficiență și aerodinamică: cu 3,7% mai economic și emisii de CO2 mai reduse;
  • Camioanele și furgonetele MAN cu noi sisteme de siguranță și asistență pentru a proteja cei mai vulnerabili participanți la trafic;

 

Înainte de IAA Transportation 2024, la începutul lunii iulie, MAN Truck & Bus a oferit o prezentare exclusivă a vehiculelor ce vor apărea la târgul din septembrie. Testele de conducere din Alpii austrieci s-au axat pe decarbonizarea transportului rutier de mărfuri. Pentru prima dată, aproximativ 200 de jurnaliști au avut ocazia să testeze camioanele cu propulsie electrică, pe bază de hidrogen și diesel de ultimă generație, în comparație directă.

 

Noul autocamion electric MAN, care oferă acum peste un milion de variante de configurare prin conceptul său modular de baterii, numeroase distanțe între axe, cabine, PTO-uri și echipamente industriale, s-a dovedit a fi potrivit pentru nevoile tuturor industriilor relevante, soluțiilor de caroserie și sarcinilor de transport. Pregătirea lui pentru viitorul standard MCS de încărcare în megawați, cu până la 1.000 kW, permite reîncărcarea în timpul pauzei de conducere a șoferului. Astfel permite o autonomie zilnică de până la 800 de kilometri, suficientă și pentru aplicații tipice de transport pe distanțe lungi. Acesta este unul dintre motivele pentru care clienții sunt deja foarte interesați: au fost primite deja 2.000 de cereri și comenzi, inclusiv o comandă majoră din Franța cu 100 de vehicule.

 

„Chiar dacă tranziția către transportul de mărfuri fără CO2 este caracterizată de mai multe tehnologii de propulsie, accentul nostru este clar pe electromobilitate ca tehnologie principală de propulsie. Motorul cu ardere de hidrogen poate fi o completare utilă pentru aplicații speciale, la fel ca și propulsia cu celule de combustibil, care este în prezent încă în dezvoltare. În plus, propulsia diesel va continua să joace un rol important pe tot parcursul transformării până când va fi complet înlocuită. De aceea, am făcut-o semnificativ mai eficientă, economică și cu emisii reduse de CO2 cu noul nostru motor D30. Acesta se bazează pe platforma comună de motoare a GRUPULUI TRATON și este rezultatul tangibil al cooperării intensive dintre departamentele noastre de dezvoltare. În viitor, vom produce camioane cu motor cu ardere și electrice pe aceeași linie de producție pentru a putea reacționa flexibil la schimbarea cererii către camioane electrice. Cu toate acestea, pentru ca revoluția în propulsie să reușească, extinderea infrastructurii de încărcare trebuie să fie o prioritate absolută pentru politicieni, operatorii de infrastructură și producători", spune Alexander Vlaskamp, CEO MAN Truck & Bus.

 

Până în 2030, fiecare al doilea autocamion MAN înregistrat în Europa ar trebui să fie electric, cu baterie. Recent, joint venture-ul pentru infrastructura de încărcare Milence, din care MAN face parte alături de Daimler Trucks și Volvo Trucks în cadrul GRUPULUI TRATON, a deschis unul dintre primele mari parcuri de încărcare pentru camioane în portul Anvers. În următorii ani, la inițiativa producătorilor, vor fi create în total 1.700 de puncte de încărcare. Până în 2030, vor fi necesare un total de 50.000 pentru numărul în continuă creștere de camioane electrice. MAN lucrează, de asemenea, la electrificarea propriei rețele de service.

 

MAN este primul producător care introduce camioane cu motoare cu ardere pe bază de hidrogen

În paralel cu creșterea electromobilității, MAN lucrează la tehnologia hidrogenului ca soluție complementară cu emisii zero pentru aplicații speciale, cum ar fi transportul de mare tonaj sau pentru aplicații în care implementarea infrastructurii de încărcare este dificilă. În timpul testelor de conducere din Austria, MAN a prezentat prototipul unui camion cu ardere pe bază de hidrogen, care va fi livrat ca MAN hTGX într-o serie mică de 200 de vehicule începând cu 2025, pentru clienți din Germania, Olanda, Norvegia, Islanda și țări selectate din afara Europei, pentru prima dată. La fel ca și omologul său electric, îndeplinește criteriile stricte ale unui vehicul cu emisii zero.

 

Propulsie convențională extrem de eficientă în tranziție

Pentru cererea de camioane cu motor cu ardere convențională, care continuă să existe în tranziția tehnologică către propulsii cu emisii zero, MAN introduce un motor extrem de eficient pentru seriile de semiremorci MAN TGX și TGS cu noua linie de propulsie Power Lion. Bazat pe expertiza tehnologică combinată a GRUPULUI TRATON, motorul dezvoltat special pentru vehiculele MAN realizează o reducere considerabilă suplimentară a consumului de combustibil și, astfel, o reducere a emisiilor de CO2 de până la 3,7% cu noua cutie de viteze MAN TipMatic 14, o nouă generație de frâne și măsuri aerodinamice. În țările cu taxă pe CO2, va putea oferi, de asemenea, economii suplimentare în costurile pe kilometru prin clasificarea în clase de taxare foarte favorabile.

 

Sisteme de siguranță și asistență de ultimă generație

Pe lângă tehnologiile de decarbonizare, testele de conducere din Alpi s-au axat pe noi sisteme de asistență. În timp ce MAN produce deja în serie sisteme de detectare a pietonilor și bicicliștilor, a treia generație a sistemului avansat de frânare de urgență (EBA) și ajutorul la viraje pentru protecția celor mai vulnerabili participanți la trafic pentru seriile sale de camioane, încă de la începutul anului 2024, noua versiune a autoutilitarei MAN TGE, care a fost prezentată pentru prima dată la târgul Transpotec în mai, a intrat în testele de conducere din Austria cu o multitudine de noi funcții de siguranță și asistență. Acestea includ sistemul Cruise Assist Plus cu funcția Emergency Assistant. Sistemul de asistență de urgență monitorizează continuu activitatea șoferului. Dacă nu este cazul, sistemul poate aduce vehiculul la o oprire și apoi îl poate securiza (activa luminile de avarie, iniția eCall, debloca ușile).