Cu designul său premiat ”Smart Edge”, noul MAN Lion’s Intercity LE a luat cu asalt clienții. Cu o mare flexibilitate, noua versiune își găsește locul în centrele orașelor, dispunând inclusiv de pachetul MAN EfficientHybrid, care economisește combustibil.
Traficul urban modern are toate formele și dimensiunile, mai ales când traversează limitele înguste ale orașului. Din acest motiv, tot mai mulți operatori de transport public optează pentru designul Low Entry, mai rentabil decât tehnologia scumpă cu podea joasă. Cu decenii de experiență în acest segment și bazat pe cea mai recentă serie MAN Lion's Intercity și pe autobuzul inovator Lion's City, MAN Truck & Bus a reușit să proiecteze și să comercializeze un model entry-level modern, care îndeplinește toate aceste cerințe – acum și pentru utilizarea urbană. De la lansarea modelului Intercity, în toamna anului 2021, câteva sute de autobuze noi Low Entry au fost deja comandate în toată Europa. Putem numi doar comanda de la DB Regio pentru 940 de autobuze MAN (Lion's City și Lion's Intercity LE) până în 2026, pentru a sublinia importanța noului model pentru licitații. Noi piețe pentru Lion’s Intercity LE includ Spania, Israel și Maroc.
Noul Leu și-a câștigat deja o oarecare reputație pe scena publică: în primul rând, a fost premiul iF Design Award la categoria ”Produs/Automobile/Vehicule”. În Spania, vehiculul a fost desemnat ”Autobuzul Anului” la Premiile Naționale de Transport din 2022 de la Madrid, iar în Germania a ieșit câștigător la categoria autobuze interurbane la Premiile ETM. De asemenea, a fost distins cu Sustainability Award de editura Huss-Verlag din München și este în prezent unul dintre finaliștii ”Sustainable Bus Awards 2023” în fața unui juriu de renume internațional.
Trei lungimi practice pentru utilizare urbană
Cele două versiuni City, Lion’s Intercity LE 12 (32 C cu 12,44 metri lungime) și Lion’s Intercity LE 13 (33 C cu 13,14 metri) vor completa gama existentă de modele la începutul lui 2023. Sistemul MAN EfficientHybrid, preluat de la noua generație de autobuze urbane, va fi lansat în același timp. Cele două modele Lion's Intercity LE 14 (34 C/44 C), cu trei axe, de 14,46 metri lungime, vor urma în a treia fază de producție, în 2024, fiind destinată aplicațiilor cu capacități deosebit de mari și rezerve importante.
Versiunea City a lui Lion's Intercity LE (32C/33C/34C) are un design fără platforme în zona de podea joasă și este echipată cu anvelope 275/70 R22.5 pe toată lungimea (înălțimea treptei de intrare de 320 mm). Versiunea City poate transporta până la 107 pasageri, fiind optimizată pentru statul în picioare.
Pentru versiunea City sunt disponibile trei scaune City cu finisaje și tapițerii diferite. Varianta opțională de scaune ”MAN City Comfort” este disponibilă și cu o centură de siguranță mediană. Versiunea City dispune standard de uși față și centru duble batante spre interior. Opțional există în kitul de tehnologie MAN uși duble electrice batante/glisante pentru toate modelele Lion’s Intercity LE. Acestea sunt deosebit de silențioase și discrete la deschidere și închidere.
Design ”Smart Edge” pentru un aspect urban plăcut
Limbajul modern de design ”Smart Edge”, care a apărut pentru prima dată pe Lion’s Coach în 2017, identifică în mod clar Lion’s Intercity LE ca un nou model entry-level din actuala familie MAN. ”Smart Edge” înseamnă linii, teșituri și margini constant clare, dinamice, deși nu rezultă niciodată forme agresive sau invadatoare, ci curge armonios pentru a crea un concept de design holistic și autonom. Acest concept de design crește mulțumirea operatorilor, șoferilor și pasagerilor deopotrivă, mai ales în traficul urban agitat și stresant.
Interior: Podeaua joasă întâlnește terasa cu vedere
Interiorul lui MAN Lion’s Intercity LE a fost, de asemenea, reproiectat în întregime pentru a aduce clienților beneficii maxime. În zona cu podea joasă, versiunea City nu are deloc platforme. Suporturile pentru bagaje configurabile în mod flexibil sunt reglate pe înălțime, astfel încât pasagerii mai mici să poată ajunge la ele. Scaunele din secțiunea ridicată din spate se înclină treptat în sus, rezultând o așezare asemănătoare unui teatru care amintește de autocarele premium. Întregul design interior este luminos, fluent și prietenos: O atenție deosebită a fost acordată suprafețelor vizibile, care au un design de ultimă generație. Un nou concept de scaune și barele de susținere moderne, cu secțiune transversală ovală, completează conceptul interior. Scaunele și barele sunt atașate de pereții laterali, pentru a asigura curățarea optimă a podelei. Noile scaune din această zonă au un design modular, cu suprafețe de scaune care pot fi înlocuite cu ușurință, în orice moment.
Datorită conceptului modern cu iluminare directă și continuă, o noutate pentru un autobuz pentru servicii regulate, interiorul apare foarte spațios, primitor și luminos. Iluminarea directă cu LED oferă o lumină uniformă și creează o ambianță caldă și plăcută – ceea ce este la fel de important pentru traficul din interiorul orașului, ca și în suburbii.
Cel mai bun climat și igienă la bord
Sistemele moderne de ventilație și aer condiționat sunt disponibile în diferite variante pentru MAN Lion's Intercity. Filtrele de aer MAN Genuine oferă o protecție antivirală de încredere. Microfiltrele oferă protecție activă împotriva virușilor, prin reducerea semnificativă a concentrației de aerosoli de virus în interiorul vehiculului. Este disponibilă și o compartimentare a zonei șoferului cu un panou de siguranță (ESG) sau policarbonat, pentru a proteja eficient șoferul de orice infecție.
Lion’s Intercity LE oferă două sisteme mici de aer condiționat, cu capacități de răcire de 32, respectiv 33 kW. Versiunile mai mari au capacități de 40 și 39 kW. În traficul urban modern, sistemele puternice de aer condiționat sunt o necesitate și măresc în mod semnificativ starea de bine a pasagerilor.
Un mediu de lucru modern pentru întreaga tură
Noul MAN Lion's Intercity LE oferă șoferului un loc de muncă modern. Spațiul șoferului a fost ridicat cu 120 de milimetri în comparație cu un autobuz cu podea joasă, așa că șoferul stă la nivelul ochilor pasagerilor, lucru de preferat din motive de siguranță.
De asemenea, cockpit-ul VDV de la noua generație Lion's City poate fi găsit și în noua versiune City a autobuzului Low Entry. Acest spațiu de muncă modern și ergonomic a devenit un adevărat avantaj de vânzare unic pe piața autobuzelor urbane MAN. Secțiunea inferioară poate fi reglată împreună cu volanul pentru a se potrivi șoferului. Cu accent pe ergonomie, confort și siguranță, locul de muncă al șoferului a fost, de asemenea, optimizat în ceea ce privește ușurința în utilizare, datorită dispunerii întrerupătoarelor și instrumentelor.
Un afișaj color de înaltă rezoluție de patru inchi este montat standard. Oglinzile optimizate, atașate la un cadru tubular în mod standard, oferă cea mai bună vedere spre spate și lateral. Ele sunt disponibile cu sau fără o oglindă de observare frontală și cu o oglindă separată pentru autobuze școlare la ușa, o caracteristică importantă a autobuzelor urbane, care sunt adesea folosite de școli.
Sistemul de camere MAN OptiView este acum disponibil la cerere. Acest lucru îi oferă vehiculului un aspect exterior și mai modern, iar șoferului cea mai bună vizibilitate posibilă, mai ales în condiții de lumină scăzută. OptiView asistă șoferul prin eliminarea punctelor oarbe și îmbunătățind semnificativ vizibilitatea pe timp de noapte și pe vreme rea. Monitorul de înaltă rezoluție din dreapta este plasat către șofer, astfel încât să fie ușor vizibil chiar și atunci când pasagerii se îmbarcă. În combinație cu detectarea pietonilor în timpul virajelor, acesta garantează siguranță maximă pe străzile înguste și dificile.
Puternic și eficient: Motorul cu MAN EfficientHybrid
Grație motorului D1556 LOH adoptat de la noua generație de autobuze urbane, sistemul de propulsie puternic și confortabil este foarte potrivit pentru traficul urban. Motorul eficient de 9 litri este disponibil în versiuni de putere de 280 CP (1.200 Nm), 330 CP (1.400 Nm) și 360 CP (1.600 Nm). Cea mai nouă generație de motoare MAN poate fi alimentată cu biocarburant FAME, uleiuri vegetale hidrogenate (HVO) sau carburanți sintetici (XtL) fără nevoia de adaptări.
Din 2023, la timp pentru lansarea versiunii City, motorul D15 pentru variantele City și Intercity poate fi asociat opțional cu sistemul MAN EfficientHybrid, care aduce o contribuție semnificativă la reducerea consumului de combustibil și a emisiilor. În plus, funcția standard start-stop a MAN EfficientHybrid asigură faze de oprire ultra-silențioase în stațiile de autobuz și la semafoare. Inima sistemului este generatorul de pornire a arborelui cotit de 12 kW, o mașină electrică ce transformă energia mecanică în energie electrică în timpul frânării. Energia recuperată este stocată într-un modul UltraCap montat pe acoperiș, cu o capacitate de stocare de 40 Wh. Prin inversarea modului de funcționare a generatorului de pornire a arborelui cotit, motorul MAN D15 poate fi repornit în doar câteva momente și asistat în timpul accelerației ulterioare cu un cuplu maxim de 220 Nm, care la rândul său reduce semnificativ sarcinile asupra motorului, în special în timpul fazelor frecvente de plecare de pe loc.
Transmisie automată modernă pentră călătorii urbane relaxate
Toate motoarele MAN pentru Lion's Intercity LE pot fi cuplate fie cu transmisia Voith DIWA.6 (cu patru trepte), fie cu noua cutie de viteze automată cu convertizor ZF Ecolife 2 (cu șase trepte), pentru a asigura cea mai eficientă și relaxată funcționare. Acest design al cutiei de viteze este foarte popular în rândul clienților din segmentul City și se potrivește în mod ideal cu diferitele aplicații. Alături de schimbarea extrem de lină a vitezelor, furnizarea de putere neîntreruptă este o altă caracteristică impresionantă a acestor cutii de viteze automate cu eficiență dovedită.
Tren de rulare fabricat din componente de top
Trenul de rulare al noului autobuz interurban cu intrare joasă este foarte sofisticat, începând de la suspensiile independente față, care oferă un unghi de virare de 56 de grade circle (53 de grade cu anvelope 295/80 R 22.5 Intercity), pentru un unghi de bracare compact. Deja încercata și testata axă hipoidă MAN HY-1350-B-03 este folosită ca axă motrică și poate fi livrată cu diferită rapoarte de transmisie finală, în funcție de cutia de viteze folosită.
La fel ca la toate autobuzele MAN, sunt instalate amortizoare adaptive PCV (Premium Comfort Valve), care combină ideal manevrabilitatea sigură și confortabilă cu cerințele reduse de întreținere. Grație noului design al fluxului de ulei, mult mai mulți parametri pot fi reglați pe fiecare tip de axă, fapt ce conduce la o manevrabilitate mult mai confortabilă.
Echipament de siguranță complet la bord
Ca orice autobuz MAN, Lion’s Intercity LE are, de asemenea, o gamă completă de echipamente de siguranță. Desigur, autobuzul Low Entry îndeplinește deja standardul îmbunătățit de siguranță ECE R66.02 pentru caroserie, datorită barei din spate semnificativ ranforsate. De asemenea, vine cu ABS/ASR, un asistent de frânare eficient și Programul electronic de stabilitate (ESP) ca standard. În timpul frânărilor puternice de urgență, stopurile de frână LED pulsează de asemenea mai repede. Controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC) și sistemul Lane Guard (LGS) sunt disponibile opțional pentru versiunile Intercity în variante haptice sau acustice. Pentru o protecție eficientă împotriva incendiilor, toate materialele interioare sunt certificate în conformitate cu noul Regulament ECE 118.03, iar un sistem de stingere a incendiilor este instalat standard în compartimentul motor și în alte locații nevralgice. Și nu în ultimul rând, toate anvelopele și presiunile acestora pot fi monitorizate opțional în orice moment utilizând sistemul Tyre Pressure Monitoring (TPM).
Farurile și stopurile noului MAN Lion's Intercity LE sunt exemple ale standardelor înalte de siguranță pe care le stabilește. Stopurile LED sunt echipament standard, împreună cu luminile de zi LED, iar farurile full LED sunt disponibile opțional. Lămpile cu LED-uri nu numai că subliniază designul caracteristic al noului MAN Lion's Intercity LE, prin crearea unei semnături luminoase speciale, dar contribuie și la siguranță și la reducerea costurilor de operare. Ele îmbunătățesc, de asemenea, vizibilitatea: farurile LED sunt cu aproximativ 50% mai luminoase decât cele cu halogen. Lumina LED este, de asemenea, mai difuză și are o rază de acțiune mult mai mare. În plus, lumina albă strălucitoare este mai puțin obositoare pentru șofer – o caracteristică importantă de siguranță pentru schimburile lungi în centrele orașelor.