Prin aderarea la inițiativa de protecție a climei "Science Based Targets initiative (SBTi)" în 2021, au fost stabilite obiective obligatorii și bazate pe știință pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră care dăunează climei: Până în 2030, 70% din emisiile de gaze cu efect de seră (GHG) urmează să fie reduse în locațiile globale ale companiei MAN, comparativ cu anul de bază 2019 (Scope 1 și 2). Până la sfârșitul anului 2023, a fost deja realizată o reducere de 51,2%.
Emisiile de GHG ale flotei per kilometru, per vehicul, ale camioanelor, autobuzelor și autoutilitarelor vândute de MAN (Scope 3) urmează să fie reduse cu 28% până în 2030, comparativ cu 2019. În anul de raportare 2023, a fost realizată o reducere de 12,8%.
„MAN Truck & Bus poate privi înapoi la un 2023 extrem de reușit din punct de vedere economic. În același timp, în ciuda creșterii semnificative a producției, am reușit să reducem și mai mult emisiile noastre de gaze cu efect de seră în locațiile globale. O realizare de care suntem deosebit de mândri. Iar creșterea portofoliului nostru de produse către sisteme de propulsie alternative a atins, de asemenea, repere importante pe drumul către decarbonizare în 2023, cu leadership-ul nostru pe piața de autobuze urbane complet electrice și lansarea pe piață a camionului nostru electric," spune Alexander Vlaskamp, CEO al MAN Truck & Bus.
Decarbonizarea prin mijloace de propulsie alternative
În 2023, peste 96% din emisiile de gaze cu efect de seră ale companiei au fost generate în timpul fazei de utilizare a produselor MAN nou vândute. Conversia flotei de vehicule către sisteme de propulsie alternative este, prin urmare, cea mai mare pârghie pentru producătorul de vehicule comerciale pentru a atinge obiectivele sale ambițioase de CO2.
MAN a reușit să devină lider de piață în Europa cu autobuzele urbane complet electrice în 2023, la doar patru ani după lansarea pe piață a MAN Lion's City E. Iar creșterea pe piața camioanelor complet electrice continuă, de asemenea, să accelereze odată cu începerea vânzărilor MAN eTGX și eTGS în octombrie 2023. Primele vehicule vor ajunge la clienți în 2024. În plus față de propulsia pur electrică cu baterii, MAN dezvoltă și sisteme de propulsie pe bază de hidrogen. O mică serie de camioane cu tehnologie de combustie pe bază de hidrogen (MAN hTGX), care vor fi clasificate ca vehicule cu zero emisii (ZEV), urmează să fie livrată primilor clienți pilot încă din 2025.
Producție cu emisii reduse de CO2
Emisiile de gaze cu efect de seră Scope 1 și 2 urmează să fie reduse și mai mult prin conversia și modernizarea sistematică a alimentării cu energie, utilizarea surselor de energie regenerabilă și măsuri de eficiență energetică.
MAN implementează un catalog cuprinzător de măsuri pentru a atinge aceste obiective ambițioase de economisire. Alimentarea cu energie la locațiile de producție este treptat convertită la electricitate și căldură din surse de energie regenerabilă. În plus față de achiziționarea externă de energie regenerabilă, aceasta include și instalarea de sisteme fotovoltaice, de exemplu în Africa de Sud și Ankara. La fabrica din Cracovia, sistemul de încălzire pe gaz a fost convertit la un sistem de încălzire cu peleți din lemn cu emisii mai reduse de CO2. Locația din Nürnberg a fost, de asemenea, conectată la o rețea de încălzire centralizată și se planifică utilizarea energiei geotermale pentru principala fabrică din München.
În ceea ce privește alimentarea cu energie, proporția surselor de energie regenerabilă din așa-numitele "PPAs - Power Purchase Agreements" - este treptat crescută. Acest lucru va crește achiziționarea directă de energie solară sau eoliană, precum și securitatea planificării alimentării cu energie.
Economie circulară
În perioade de penurie a materilor prime, MAN vede modelul economiei circulare ca aducând o contribuție semnificativă la crearea de valoare și protecția mediului în egală măsură. Aceasta include utilizarea eficientă și responsabilă a materiilor prime, reutilizarea pieselor și componentelor și prevenirea poluării mediului. În anul de raportare, rata de reciclare a deșeurilor de producție a fost de 95%.
Link către raport: https://www.man.eu/ntg_media/media/content_medien/doc/man_unternehmenswebsite_1/about_man_1/sustainability_1/MAN_NHB_2023_EN.pdf