- MAN și companiile partenere CNL vor testa, începând cu finele anului 2017, camioane acționate electric pentru servicii de intervenție zilnică
- Odată cu producția camioanelor electrice în locația Steyr, MAN face un pas important pe calea mobilității electrice în transportul urban
În prezența cancelarului austriac Christian Kern și a ministrului austriac al transporturilor, inovației și tehnologiei, Jörg Leichtfried, MAN Truck & Bus și Consiliul pentru Logistică Sustenabilă (CNL) au semnat în data de 20 februarie un memorandum de înțelegere.
La sfârșitul anului 2017, MAN pune la dispoziție companiilor partenere CNL autovehicule de probă, pentru teste preliminare în activitatea practică.
CNL și-a propus ca începând cu anul 2020 să crească numărul de autovehicule electrice din transportul interurban de distribuție, pentru a contribui activ la reducerea emisiilor poluante din orașe.
Prin semnarea parteneriatului de dezvoltare, MAN și CNL dau startul pentru introducerea transmisiilor electrice în transportul de distribuție de tonaj mediu și mare, cu masă maximă autorizată de la 12 până la 26 tone. Scrisoarea de intenție dintre firmele partenere CNL și MAN Truck & Bus a fost semnată la punctul de producție MAN din Steyr, locația în care producătorul din München își are liniile de producție pentru modelele MAN TGL și MAN TGM. La sfârșitul anului 2018 este planificată lansarea în producție a versiunilor electrice din gama MAN TGM. „Ca urmare a faptului că și Truck Modification Center își are sediul aici, punctul de lucru Steyr se dovedește a fi predestinat producției primelor noastre camioane electrice. Partenerii CNL vor testa aceste autovehicule în exploatarea zilnică“, subliniază Joachim Drees, Președintele Consiliului de Administrație la MAN Truck & Bus, importanța fabricii MAN din Steyr pentru parteneriatul cu CNL.
În Consiliul pentru Logistică Sustenabilă (CNL) s-au reunit cincisprezece din cele mai mari companii din sectoarele comerț, servicii logistică și producție, pentru a stabili pașii comuni în domeniul logisticii pe termen lung.
Consiliul pentru Logistică Sustenabilă (CNL) este ancorat în Centrul pentru schimbări globale și sustenabilitate de la Universitatea pentru cultura solului din Viena.
„Logistică urbană fără CO2 este un pas semnificativ către combaterea poluării aerului orașelor și către alterarea climei" spune vicepreședintele BOKU Josef Glößl. "Ne bucurăm că la Universitatea pentru cultura solului din Viena putem pune o primă piatră de hotar în această direcție: cu CNL și MAN s-au reunit aici parteneri competenți, care să creeze pozitiv viitorul în oraș.“
„Pentru a atinge obiectivul climatic parizian este nevoie de pionieri care să gândească anticipativ și să fie pregătiți să aducă o contribuție. Cu această colaborare se naște șansa de a obține rapid succes – de care avem urgentă nevoie, pentru a menține încălzirea globală sub 2 grade“, explică cercetătoarea în materie de climă, profesor universitar Helga Kromp-Kolb.
„Parteneriatul cu CNL oferă MAN ocazia ideală de a dezvolta această tehnologie nouă până la maturitatea de serie și de a orienta noul nostru portofoliu de produs la cerințele clientului, având la bază experiența în practică a membrilor consorțiului“, adaugă Dr. Carsten Intra, responsabil pentru cercetare și dezvoltare, precum și pentru producție și logistică în conducerea MAN. Sunt planificate șasiuri MAN TGM 6x2 cu dube frigorifice, containere mobile și structuri pentru transport lichide. Din volumul de testare face parte și o combinație de autotractoare.
În faza experimentală, pe lângă testele din practică, se va avea în atenție și dezvoltarea ofertei de service specifice camioanelor electrice. Aceasta cuprinde nu numai serviciile standard din ateliere. „eMobility înseamnă focusare mai mare pe consilierea optimă pe latura operațională, pentru a pune la dispoziția clientului mijlocul de transport adecvat specificului activității sale de transport. În calitate de producător, vom intra mult mai puternic în analiza cerințelor clientului.“ Dr. Carsten Intra atribuie astfel producătorului un rol mult mai amplu de consiliere în viitor.
„MAN urmărește o hartă clară în sectorul mobilității electrice – si anume pentru camioane și autobuze. Primul camion electric vă este prezentat astăzi aici, iar la finalul anului îl veți putea vedea în circulație. La sfârșitul anului 2019 vom lansa în producția de serie un autobuz urban complet electric, iar la începând cu 2021 va începe producția de serie pentru camionul electric. Vom utiliza un ansamblu modular de componente de transmisie, pe care îl vom putea folosi flexibil pentru diferite aplicații“, explică Joachim Drees abordarea MAN pe termen lung pentru transmisia electrică.
Teste eTruck la nouă companii partenere CNL
Din noiembrie 2017, autovehiculele de test vor intra în utilizare la cei nouă parteneri CNL: Gebrüder Weiss, Hofer, Magna Steyr, METRO, Quehenberger, REWE, Schachinger, SPAR și Stiegl.
„Dezvoltarea de canale sustenabile de aprovizionare prin soluții logistice inteligente este unul din obiectivele de bază pentru Gebrüder Weiss. Cu trenul bloc Orange-Combi-Cargo am creat deja o soluție ecologică de transport. Iar cu ajutorul camioanelor electrice dorim ca și ultimul kilometru să fie liber de CO2 pentru clienții noștri“, explică Wolfram Senger-Weiss, membru al grupului director al Gebrüder Weiss, cu privire la testele practice.
Dr. Günther Helm, Director General al Hofer, subliniază importanța proiectului privind reducerea emisiilor de CO2: „Protejarea climei este o piatră de temelie crucială pentru proiectul nostru de sustenabilitate ‚Projekt 2020‘. În acest sens, lucrăm deja de câțiva ani la creșterea eficienței noastre energetice și astfel la reducerea emisiilor de CO2, peste tot unde este posibil. De la începutul anului 2016 avem o bază de lucru complet ecologică. Prin acordul cu CNL facem un nou pas într-un viitor verde. De aceea salutăm inițiativa de a introduce camioane electrice cu ajutorul MAN și ne bucurăm deja că le vom utiliza în parcurile noastre auto, așa cum am planificat“.
Magna Steyr va pune de asemenea în utilizare un autovehicul de test, și anume cu precădere în logistica de piese, așa cum declară Gerd Brusius, Vicepreședinte Executiv Vânzări & Marleting la Magna Steyr: „Durabilitatea și convingerea în inovare sunt parte a politicii de firmă Magna Steyr. Cu ajutorul camioanelor electrice silențioase și ecologice cu care transportam piese la fabrica noastră din Graz, îndeplinim încă o măsură care să ne ajute să implementăm aceste politici și în logistică.“
Arno Wohlfahrter, CEO la METRO Cash & Carry Österreich GmbH, este încântat de această nouă achiziție în parcul auto al METRO. „Soluția eMobility oferită de MAN, sustenabilă și ecologică, ce poate fi implementată și la autovehicule comerciale în operațiunile zilnice, reprezintă METRO un pas decisiv înainte. METRO ca structură de grup, ș-a luat angajamentul să promoveze sustenabilitatea în toate domeniile sale și își susține consecvent și clienții în acest sens. Aspectele ecologice și sociale sunt luate în considerare în toate deciziile companiei. Succesul METRO este de mulți ani strțns legat de responsabilitatea ecologică, acesta este și motivul pentru care ne bucură atât de mult sosirea noului nostru camion electric de la fabrica din Steyr“.
Christian Fürstaller, CEO și proprietar Quehenberger Logistics, subliniază așteptările sale legate de autovehiculele de test pentru compania sa, pentru sectorul de transport marfă în orașe: „Ca specialist în aprovizionarea cu o gamă largă de sortimente a punctelor comerciale, ne bazăm cu încredere pe implementarea mobilității electrice în logistica urbană. Din acest motiv, Quehenberger Logistics s-a alăturat de la început CNL și participă în colaborare cu câțiva clienți comerciali la mai multe teste practice cu autovehicule electrice. Prin implicarea noastră în CNL ne asigurăm că autovehiculele și serviciile însoțitoare se îndreaptă într-o direcție viabilă practicii. Producători, furnizori de servicii și transportatori vor fi nevoiți să conlucreze mult mai strâns în viitor, pentru a învinge cerințele tot mai mari în sectorul de aprovizionare și totodată a participa activ la reducerea emisiilor poluante în mediul înconjurător.“
„REWE International AG a fost în 2014 membru fondator al Consiliului pentru Logistică Sustenabilă. Un obiectiv important al acestei fuziuni unice în Europa, a celor mai mari firme din domeniile comerț, logistică și producție, este dezvoltarea de autovehicule comerciale electrice pentru transportul urban și interurban. Trebuie să colaboram pentru a contribui împreună la reducerea emisiilor“, afirmă Frank Hensel, CEO al REWE International AG.
Pentru Schachinger Logistik, mobilitatea electrică în sectorul de camioane reprezintă un pas important în activitatea de transport: „Dezvoltarea de soluții logistice este prioritatea noastră la Schachinger. Având la bază această motivație, am fost inițiatorul Consiliului Logistic. Prin această colaborare cu MAN, ne apropiem cu pași mari de obiectivul nostru pe termen lung, de a crea transporturi fără emisii de CO2, deoarece autovehicule de transport cu transmisie alternativă sunt următoarea etapă logică spre o logistică a mărfurilor ecologică și eficientă.“
„SPAR și-a propus ca până în 2050 să utilizeze aproape 100% energie din surse ecologice, regenerabile. Pentru aceasta avem nevoie, pe lângă modificarea clădirilor, de tranziția energetică în sectorul transporturilor. Aderarea la CNL și dezvoltarea rapidă de camioane electrice pentru intervenții zilnice, reprezintă pentru SPAR prin urmare o investiție într-o logistică ecologică a distribuției de alimente. Contribuția noastră la această rețea constă în experiența de peste 60 ani în transportul alimentar și teste în vederea creșterii eficienței în activitatea practică“, explică SPAR-Directorul General SPAR, Fritz Poppmeier, referitor la implicarea SPAR. „Camionul electric va susține logistica între noul depozit SPAR din Ebergassing și capitala țării.“
Dr. Heinrich Dieter Kiener, proprietarul fabricii de bere Stiegl din Salzburg accentuează: „În opinia noastră, calitatea de vârf are nevoie de o viziune, dacă vrem să ofere plăcere adevărată și poftă de viață. Ceea ce înseamnă că berea nu trebuie să aibă numai în prezent cel mai bun gust, ci trebuie sa se remarce și prin cel mai înalt grad de salubritate alimentară. Generațiile viitoare au si ele nevoie de diversitate și de un mediu intact. În fabrica noastră de bere trăim după principiul circuitului economic și, având în atenție întregul lanț de valori, ne urmărim scopul de a deveni din ce în ce mai buni. Obiectivul primordial este de a economisi resursele. Prin urmare, în sectorul mobilității ne axăm pe metode alternative de lucru. În calitate de partener CNL, testăm periodic, cu implicare și o anumită doză de pasiune, tehnologii inovatoare precum camionul MAN acționat electric.“