MAN TGE ridică standardele de confort și siguranță la un nou nivel

2024.05.07

Furgon de la MAN Truck & Bus primește porecla Next Level

 

  • MAN TGE Next Level cu siguranță activă și pasivă îmbunătățită
  • Unsprezece noi sisteme de asistență disponibile, în total 27 de sisteme de asistență oferite
  • Display tactil MAN Media Van de ultimă generație pentru operarea sigură a funcțiilor de infotainment și a vehiculului
  • Aspecte deosebite pentru șofer ca standard: MAN SmartLink, tablou de instrumente digital, Keyless Go, volan multifuncțional, frână de parcare electronică
  • Securitate cibernetică îmbunătățită
  • Ediția de lansare cu elemente de design

 

MAN TGE va primi o actualizare extensivă funcțională și de interior cu modelul anului 2025. Astfel, „camionul printre furgonete" face cel mai mare salt tehnologic din istoria sa. Furgonul de la MAN Truck & Bus primește o arhitectură complet nouă a rețelei de bord. O nouă generație de unități de control îndeplinește cerințele mai ridicate de securitate cibernetică, pe de o parte, și pe de altă parte, crește semnificativ siguranța activă și pasivă pentru șoferi și ceilalți participanți la trafic cu ajutorul noilor sisteme de asistență pentru șoferi. Astfel, MAN TGE este mai bine protejat împotriva manipulării digitale și a modificărilor neautorizate ale software-ului vehiculului și este, de asemenea, ideal echipat pentru serviciile online viitoare. Un alt avantaj este capacitatea de a efectua actualizări la distanță. Acest lucru elimină necesitatea vizitelor în service pentru actualizări de software și îmbunătățește continuu stabilitatea software-ului.

 

Combinarea noilor unități de control și a noilor senzori radar și camere a permis, de asemenea, îmbunătățirea semnificativă a sistemelor de siguranță și asistență pentru șoferi. De exemplu, Blind Spot Warning și Drive Off Warning sunt complet noi. Acestea sunt acum standard pentru toate MAN TGE-uri peste 3,5 tone cu aprobare N2 și opționale pentru vehiculele cu aprobare N1. De asemenea, sistemele de asistență opționale, Cruise Assist, Cruise Assist Plus și Turn Assist, sunt, de asemenea, aplicații noi. În plus, aproape toate sistemele au fost revizuite și funcțiile lor extinse. Lista extinsă a sistemelor de asistență montate ca standard este, de asemenea, demnă de remarcat. Fiecare MAN TGE Next Level vine cu Fatigue Detection, Traffic Sign Information, Intelligent Speed Assist, Emergency Brake Assist1, Parking Assist1, Active Lane Guard System, Cruise Control și Tyre Pressure Monitoring System. Acest lucru ridică siguranța activă a furgonetelor MAN la un nou nivel.

 

De asemenea, airbag-ul pentru pasager și un sistem de înregistrare a accidentelor sunt noi în echipamentul standard al MAN TGE cu aprobare N1. Acesta din urmă înregistrează și stochează parametrii și informațiile critice legate de coliziune puțin înainte, în timpul și imediat după o coliziune. În acest fel, date importante sunt disponibile pentru investigațiile accidentelor și analizele performanței echipamentului de siguranță. Airbag-ul pentru pasagerul din față este încă disponibil ca opțiune pentru vehiculele cu aprobare N2.

 

MAN TGE Next Level vine și cu numeroase caracteristici noi de confort: un nou tablou de bord cu instrumentație digitală și un ecran tactil mare MAN Media Van pentru controlul funcțiilor vehiculului și al sistemului de infotainment. Electricele și electronicele vehiculului, revizuite extensiv și combinate cu noua locație a șoferului și cu sistemele de asistență noi și actualizate, ridică MAN TGE la un nou nivel, motiv pentru care i s-a dat porecla „Next Level". Producția primelor variante de modele va începe în iunie 2024, urmând să fie lansate și altele pe parcursul anului.

 

Sub capotă, MAN TGE este nou și pregătit pentru viitor cu modelul anului 2025. Cu toate acestea, aspectul său exterior distinctiv și dinamic rămâne practic neschimbat. Prin urmare, MAN Truck & Bus a creat un model subtil dar atrăgător cu ediția TGE Next Level, care setează accente vizuale. Ediția este deja disponibilă pentru comandă. Constă în culoarea de lansare Pale Copper Metallic, capacul oglinzilor în negru lucios, o bandă decorativă în formă de bumerang pe bara din față în argintiu, un emblema „Next" în grila frontală și jante de 17" din aliaj în argintiu sau opțional în negru.

 

În ceea ce privește propulsia, există o mică schimbare în portofoliu. Motorul diesel turbo de 2.0 litri și alegerea între transmisia manuală și cea automată cu 8 trepte rămân aceleași. Motorul anterior nivel entry de 75 kW (102 CP) nu va mai fi oferit din cauza cererii reduse din partea clienților. Trei niveluri de putere sunt acum disponibile ca standard: 103 kW (140 CP), 120 kW (163 CP) și 130 kW (177 CP).

 

Calitatea ridicată a serviciilor pentru MAN TGE rămâne neschimbată, cu expertiză specifică pentru vehicule comerciale, serviciu de asistență rutieră 24 de ore și ore lungi de deschidere la multe filiale. Serviciul digital MAN ServiceCare este, de asemenea, disponibil cu MAN TGE Next Level pentru comunicare fluentă între operatorul vehiculului și atelier. MAN ServiceCare este un sistem digital de management al întreținerii și reparațiilor pentru operatorul vehiculului.

 

Habitaclu ultra-modern

Tabloul de bord al MAN TGE a fost complet reproiectat și acum include un ecran tactil independent în centrul său. Volanul ergonomic, care poate fi folosit pentru selectarea directă a noilor sisteme de asistență, a fost, de asemenea, reproiectat. Noul grup de instrumente este complet digitalizat ca standard  și oferă șoferului opțiuni extinse pentru personalizarea afișărilor și a informațiilor.

 

Cu toate acestea, cel mai impresionant punct de atracție al noului habitaclu este noul sistem de infotainment MAN Media Van, care este centrul de control modern pentru controlul funcțiilor de infotainment și ale vehiculului. Trei variante ale sistemului de infotainment sunt disponibile: MAN Media Van standard cu ecran de 10,4 inci, MAN Media Van Navigation cu ecran de 10,4 inci (plus funcții opționale) și MAN Media Van Navigation Business cu ecran de 12,9 inci (plus funcții opționale). Funcțiile opționale includ, de exemplu, streaming-ul media prin serviciul de streaming Tidal și controlul vocal. Un suport de încărcare inductiv pentru încărcarea wireless a dispozitivelor inteligente poate fi de asemenea comandat la cerere. Pentru o comunicare mai bună cu rândul din spate al scaunelor din cabina echipajului, se pot selecta microfonul din față și difuzoarele din spate. Această funcție opțională se numește In-Car Communication.

 

Tuner-ul DAB, interfața Bluetooth și MAN SmartLink pentru integrarea smartphone-ului (Android Auto sau Apple CarPlay) sunt instalate ca standard în MAN Media Van. Acesta din urmă permite afișarea anumitor aplicații pe ecranul MAN Media Van și operarea acestora fie direct prin intermediul ecranului tactil, fie prin intermediul comenzilor MAN TGE.

 

Alte caracteristici noi standard care fac condusul MAN TGE chiar mai plăcut, mai sigur și mai ușor includ Keyless Go, frâna de parcare electronică și două porturi USB-C. În plus, transmisia automată a TGE nu mai are levierul de viteză anterior. Un levier de schimbare automată pe volan este acum disponibil pentru selectarea modurilor de conducere. Acest lucru mărește spațiul disponibil în cabină, la fel ca și noua frână de parcare electronică, care este activată printr-un buton în habitaclu. Levierul de frână de mână anterior, de lângă scaunul șoferului nu mai este necesar. În plus, frâna de parcare electronică cu funcția „Auto Hold" asigură vehiculul împotriva rulării atunci când este oprită prin angajarea automată a frânei de parcare fără a fi necesar să se țină pedala de frână. Acest lucru reduce efortul șoferului, de exemplu, în traficul stop-and-go, când se oprește la semafoare sau la o trecere la nivel cu o pantă în sus sau în jos.

 

Cu noua funcție Keyless Go, aprinderea este activată de la distanță în locul utilizării unei chei. Un buton suplimentar în habitaclu este folosit pentru a porni și opri motorul fără o cheie. O funcție comodă care economisește timp.

 

Până la patru porturi USB-C noi sunt disponibile pentru transferul de date și încărcarea dispozitivelor mobile cu o putere de încărcare de 45W: două sub consola centrală, unul deasupra tabloului de bord și unul deasupra parbrizului.

 

Sistemele de asistență - echipament standard

Odată cu introducerea modelului TGE Next Level, numărul sistemelor disponibile ca standard a fost ridicat la un nivel semnificativ mai înalt. Sistemele complet noi de asistență pentru șofer Blind Spot Warning și Drive Off Warning sunt montate ca standard pentru TGE-uri cu aprobare N2 și sunt oferite ca opțiune pentru TGE-urile cu aprobare N1. Avertizarea pentru unghiul mort folosește senzori radar pentru a monitoriza zona unghiului mort alăturat vehiculului (în funcție de faptul dacă vehiculul se deplasează pe partea stângă sau dreaptă) și reduce riscul de coliziune cu bicicliștii, în special în timpul virajelor. Poate fi extins opțional pentru a monitoriza ambele părți ale vehiculului. Avertizarea pentru pornirea în mișcare folosește o cameră multifuncțională și radar pentru a monitoriza zona din fața vehiculului și ajută la evitarea coliziunilor cu pietonii sau bicicliștii în momentul plecării. Cu ambele sisteme, șoferul este avertizat vizual și acustic.

 

Următoarele sisteme sunt noi în echipamentul standard: Active Lane Guard System, Parking Assist, Fatigue Detection, Traffic Sign Information, Intelligent Speed Assist și Tyre Pressure Monitoring System. Există și funcțiile de control al croazierei și de limitare a vitezei. Și Emergency Brake Assist face, de asemenea, parte din echipamentul standard. Acest lucru înseamnă că MAN TGE este mai sigur ca niciodată, chiar și în versiunea standard.

 

Active Lane Guard System

Active Lane Guard System ajută șoferul să mențină vehiculul în banda sa prin corectarea intervențiilor de direcție. În special, recunoașterea limitei benzii a fost îmbunătățită și acum funcționează și pe baza trotuarului și a marginii drumului. Traseul limitelor benzii este detectat de o cameră. În plus, sistemul avertizează șoferul prin vibrații ale volanului sau un semnal acustic dacă se trece accidental peste o limită de bandă.

 

Parking assist

Asistența la parcare folosește senzori pentru parcare de distanță, pentru a monitoriza zona din fața și din spatele vehiculului și sprijină șoferul la parcare prin afișarea distanței față de obstacolele statice atât în grupul de instrumente, cât și pe ecranul MAN Media Van. O caracteristică nouă este că frânarea de urgență este inițiată automat în caz de coliziune iminentă. Nu se poate instala nicio asistență la parcare pe vehiculele cu un cadru plat.

 

Fatigue Detection

Sistemul Fatigue Detection indică șoferului atât vizual în grupul de instrumente, cât și pe ecranul MAN Media Van, precum și tactil, printr-o strângere scurtă a centurilor de siguranță, o pierdere de atenție pe termen scurt sau lung. Nivelul actual de somnolență și atenție distrasă  și timpul petrecut de la ultima pauză sunt afișate, cu recomandări pentru pauze și oferte pentru găsirea unei zone de odihnă.

 

Traffic Sign Information

Traffic Sign Information informează șoferul în grupul de instrumente și pe ecranul MAN Media Van despre semnele de circulație detectate de camere sau determinate din datele de navigație și rută. Dacă limita de viteză este depășită, șoferul este avertizat vizual și acustic.

 

Intelligent Speed Assist

Intelligent Speed Assist determină limita de viteză din limitatorul de viteză activat, semnele de circulație înregistrate și datele predictive de rută și frânează automat până la limita de viteză. Aceasta accelerează automat până la viteza setată anterior în afișaj când limita de viteză este anulată. Dacă șoferul depășește manual limita de viteză, primește o avertizare vizuală și acustică.

 

Emergency Brake Assist

Emergency Brake Assist ajută la evitarea coliziunilor cu vehiculele din față. Aceasta sprijină șoferul cu frânare automată, avertizează vizual, tactil și acustic dacă distanța este prea scurtă și poate iniția, de asemenea, frânare de urgență automată dacă este echipată cu transmisie automată. Noua funcție integrată de detectare a pietonilor și bicicliștilor extinde, de asemenea, gama de funcții către alți participanți la trafic.

 

Tyre Pressure Monitoring System

Tyre Pressure Monitoring System este acum posibil și cu anvelope duble. Acesta determină presiunea actuală a pneurilor folosind senzori în roți (nou: inclusiv roata de rezervă) și informează șoferul înainte și în timpul călătoriei, împreună cu o avertizare vizuală și acustică în cazul unei presiuni scăzute a pneurilor sau a unei scăderi rapide a presiunii.

 

Sistemele de asistență - echipament opțional

Progresul tehnologic al noilor unități de control, senzori și camere instalate în vehicul permite introducerea de sisteme de asistență noi și îmbunătățite. Unul dintre principalele motive pentru aceasta este puterea de calcul crescută sub capotă. Cu sistemele de asistență, MAN TGE oferă o protecție și mai bună pentru ocupanții vehiculului și pentru ceilalți participanți la trafic și contribuie la creșterea siguranței rutiere.

 

Sistemele de asistență pentru șofer complet noi și opționale sunt Turning Assist și Cruise Assist Plus (inclusiv Emergency Assist). S-au făcut îmbunătățiri semnificative la Park Steering Assist, Rear View Camera cu linii de ghidaj dinamice, ACC Stop & Go și Emergency Assist.

 

Turning Assist

Turning Assist ajută la evitarea coliziunilor frontale cu vehiculele care vin din sens opus prin frânare automată în momentul virării în banda opusă.

 

Park Steering Assist

Park Steering Assist sprijină șoferul la parcare în locuri de parcare paralele și perpendiculare. Pentru aceasta, locul de parcare este detectat mai întâi de senzori și dimensiunea potrivită este afișată șoferului. În timpul procesului de parcare asistată, șoferul apasă pedalele de accelerație și de frână, asistentul de parcare preia direcția și inițiază automat frânarea de urgență dacă viteza este prea mare sau o coliziune este iminentă.

 

Rear View Camera

Rear View Camera arată acum șoferului împrejurimile din spatele vehiculului pe ecranul MAN Media Van cu linii de ghidaj dinamice în loc de statice. Acest lucru îmbunătățește orientarea pentru șofer, deoarece liniile de ghidaj se adaptează continuu la ruta parcursă. Rezoluția mai mare a camerei a îmbunătățit, de asemenea, afișajul pe ecranul MAN Media Van și, astfel, vizibilitatea.

 

ACC Stop & Go

ACC Stop & Go este un control semi-automatizat al proceselor de accelerare și frânare bazat pe viteza setată de șofer sau distanța față de vehiculul din față. După frânare până la oprire completă, sistemul se pornește semi-automat; după un mesaj, șoferul trebuie să confirme repornirea automată apăsând pedala de accelerație. ACC Stop & Go este disponibil doar ca parte a Cruise Assist sau Cruise Assist Plus.

 

Active Lane Guard System și Traffic Jam Assist

Active Lane Guard System și Traffic Jam Assist controlează și accelerarea și frânarea bazate pe viteza setată de șofer sau distanța față de vehiculul din față. De asemenea, corectează mișcările de direcție pentru a menține vehiculul în banda sa. După frânare până la oprire completă, sistemul pornește complet automat și menține automat vehiculul în centrul benzii. Active Lane Guard System și Traffic Jam Assist sunt disponibile numai împreună cu ACC Stop & Go în Cruise Assist.

 

Emergency Assist

Emergency Assist monitorizează în mod continuu activitatea șoferului pe pedala de accelerație, direcția și frânele. În cazul în care nu există activitate din partea șoferului într-o situație excepțională - de exemplu, în caz de afectare a sănătății sau pierdere a capacității de a conduce - Emergency Assist poate prelua controlul vehiculului pentru a opri vehiculul și apoi pentru a-l asigura (activarea luminilor de avertizare a pericolului, efectuarea unui apel de urgență, deblocarea ușilor).

 

Astfel, consecințele iminente, cum ar fi părăsirea carosabilului, coliziunile din spate și punerea în pericol a altor participanți la trafic, pot fi evitate în limitele sistemului.

Emergency Assist este disponibil numai împreună cu ACC Stop & Go în Cruise Assist Plus și, prin urmare, numai pentru vehiculele cu transmisie automată.

 

Cruise Assist

Cruise Assist combină funcțiile ACC Stop & Go, Sistem activ de menținere a benzii și Asistență în ambuteiaje pentru a ajuta șoferul să mențină distanța, viteza și poziția pe banda de circulație. În acest sens, controlul semi-automatizat al proceselor de accelerare și frânare este combinat cu controlul lateral al mișcărilor de direcție pentru menținerea benzii.

 

Cruise Assist Plus

Cruise Assist Plus constă în funcțiile ACC Stop & Go, precum și Emergency Assist, Active Lane Guard System și Traffic Jam Assist. Este disponibil numai pentru vehiculele cu transmisie automată.

 

Lane Change Assist

Lane Change Assist sprijină șoferul în momentul schimbării benzii prin monitorizarea activă a zonei din jur - acum cu o rază de detecție semnificativ mai mare datorită senzorilor noi. În plus, avertizarea integrată oferă acum un suport și mai bun împotriva traficului transversal din spate când se face manevra de mers înapoi dintr-o ieșire sau loc de parcare și inițiază automat frânarea de urgență în caz de coliziune iminentă. În ambele cazuri, coliziunile cu alte vehicule pot fi evitate eficient. Lane Change Assist este disponibil numai pentru vehiculele de transport de marfă.

 

Vehiculele prezintă statutul de pre-serie. Echipamentul livrat standard și sistemele de asistență pot fi modificate. Sistemele de asistență ale MAN TGE cresc siguranța și ajută șoferul să evite accidentele în limitele capacităților tehnice ale sistemului. Echipamentul special este supus unei taxe suplimentare. Modificările și erorile sunt rezervate.

 

Notă

Începând cu 25 aprilie 2024, ora 16:00 (CET), videoclipul oficial de lansare va fi disponibil la acest link.

MAN TGE Next Level: Pur și simplu excepțional. Pentru provocările cotidiene. Merită un click!

 

Informații generale

Disponibilitatea specifică a țării poate varia.

Vehiculele și produsele afișate pe acest site web pot diferi în ceea ce privește formă, design, culoare și domeniul de furnizare. Unele imagini pot include echipamente speciale, accesorii și elemente decorative care sunt supuse unei taxe suplimentare. Caracteristicile tehnice și echipamentele vehiculelor descrise sunt doar exemple și pot diferi, în special în funcție de țară. Produsele și serviciile prezentate nu pot fi disponibile în toate țările. Ne rezervăm dreptul de a face modificări în orice moment.

Sistemele de aer condiționat din vehiculele noastre conțin gaze cu efect de seră fluorurate (R134a / GWP 1.430 cu până la 1,15 kg echivalent cu 1,6445 t CO2). În clasele de vehicule MAN TGE N1, M1, N2 și M2, se utilizează refrigerantul de tip R1234yf. Valoarea GWP a refrigerantului utilizat este de 4 (tipul de refrigerant R1234yf). În cazul unui compresor de refrigerant, cantitățile de umplere variază între 540 și 570 de grame. În cazul a doi compresoare de refrigerant, acestea variază între 785 și 815 grame.

Cu MAN eTGE, se utilizează refrigerantul R134a. Valoarea GWP a refrigerantului utilizat este de 1.430 (tipul de refrigerant R134a). Nivelurile de umplere depind de compresorul de refrigerant și variază între 560 și 590 de grame.

Noi, MAN Truck & Bus SE, suntem conștienți de responsabilitatea noastră pentru produsele de ambalaj pe care le punem pe piață și implementăm specificațiile Packaging Act (VerpackG) în mod responsabil. Puteți returna ambalajele pe care le-am plasat pe piață în Germania, care nu sunt supuse participării la sistem, fără nicio taxă.

 

Informații suplimentare despre MAN TGE

Vehiculele noastre MAN TGE sunt echipate cu anvelope de vară ca standard. Vă rugăm să verificați reglementările naționale referitoare la anvelope de iarnă obligatorii. Partenerul dvs. MAN vă va sfătui cu plăcere.

Consumul specificat de combustibil și datele de emisii au fost determinate conform procedurilor de măsurare specificate de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, unele vehicule noi sunt deja omologate conform Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP), o procedură de testare mai realistă pentru măsurarea consumului de combustibil și emisiilor de CO2. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP a înlocuit și  New European Driving Cycle (NEDC) pentru vehiculele comerciale ușoare. În cazurile în care valorile de consum de combustibil și emisii sunt specificate ca intervale de valori, acestea nu se referă la un anumit vehicul individual și nu fac parte din oferta de vânzare. Ele sunt utilizate exclusiv în scopuri de comparație între diferitele tipuri de vehicule.

Echipamentele și accesoriile suplimentare (piese suplimentare, formate diferite de anvelope, etc.) pot schimba parametrii relevanți ai vehiculului, cum ar fi greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica. Împreună cu condițiile meteorologice și de trafic și stilul de conducere, acestea pot afecta și consumul de combustibil și de energie, emisiile de CO2 și cifrele de performanță ale vehiculului.

Clasele de eficiență evaluează vehiculele pentru transportul de pasageri cu o înregistrare de vehicul de pasageri M1 în funcție de emisiile de CO2 având în vedere greutatea moartă a vehiculului. Vehiculele care se conformează mediei sunt clasificate ca D. Vehiculele care sunt peste medie sunt clasificate ca A+, A, B sau C. Vehiculele care sunt sub medie sunt clasificate ca E, F sau G.

Informații suplimentare privind consumul oficial de combustibil și emisiile specifice oficiale de CO2 ale vehiculelor noi pentru transportul de pasageri cu înregistrare de vehicule de pasageri M1 pot fi găsite în „Ghidul privind economia de combustibil, emisiile de CO2 și consumul de energie electrică ale tuturor modelelor noi de autoturisme de pasageri". Acest ghid este disponibil gratuit la toate punctele de vânzare și de la DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Germania ( https://www.datgroup.com/ ).