Un autovehicul cu patru axe, destinat colectării deşeurilor, reprezintă baza pentru o eficienţă maximă.
În comparaţie cu cel cu trei axe, şasiul cu o lungime şi cu o sarcină utilă mai mare, permite montajul unei suprastructuri cu o capacitate de 28 metri cubi, ceea ce înseamnă o creştere cu şase metri cubi. Centralizarea reţelei de eliminare a deşeurilor, cum ar fi locuri de depozitare sau instalaţii de prelucrare termică a acestora, prelungeşte drumurile dintre zona de colectare şi locul de descărcare. Din acest motiv, o capacitate mai mare, reduce numărul zilnic de curse, pentru care este necesar mult timp.
Un alt avantaj al vehiculului cu patru axe este sarcina utilă mărită, precum şi distribuirea optimă pe axă. De exemplu, la golirea tomberoanelor cu deşeuri biologice, este importantă sarcina utilă, deoarece un metru cub de deşeuri biologice cântăreşte mai mult decât un metru cub de deşeuri menajere sau deşeuri reciclabile.
La seria TGS, MAN pune la dispoziţie, din fabrică, o dispunere a axelor 1+3, la care dintre cele trei axe posterioare, osia centrală este propulsată. Celelalte axe posterioare dispun de sistem de direcţie: O osie anterioară celei motrice configurată pentru a suporta opt tone, rabatabilă şi cu posibilitate de descărcare, precum şi o osie posterioară celei motrice cu capacitate de opt tone. Ampatamentele sunt 3750 / 1350 / 1450 milimetri. Alte argumente în favoarea acestei dispuneri de axe sunt manevrabilitatea şi uzura redusă a anvelopelor.
Pe traseul de urmat în vederea colectării, şoferul trebuie permanent să pornească, să cupleze trepte de viteză, să frâneze, să oprească, deoarece staţiile de încărcare se află de cele mai multe ori la o distanţă de numai câţiva metri. În plus, de fiecare dată el trebuie să pornească şi să oprească instalaţia hidraulică pentru basculare şi utilajul de compactare. Astfel, activitatea de rulare pe parcursul unei curse de colectare se deosebeşte cu mult de alte domenii de activitate, ce se desfăşoară cu ajutorul autovehiculelor utilitare. O facilitate esenţială în favoarea şoferului o reprezintă elementul de cuplare, în combinaţie cu transmisia automatizată MAN TipMatic, pus la dispoziţie de către MAN, destinat autovehiculelor de colectare a deşeurilor cu încărcare posterioară. Elementul de operare, dispus pe cotiera scaunului şoferului se află la îndemâna şoferului. Acesta activează, printr-o apăsare de buton, funcţiile specifice ale suprastructurii.
Şasiul unui MAN TGS 32.360 8×2-6 BL, expus la IFAT 2016 este prevăzut pentru montarea unei suprastructuri de colectare a deşeurilor cu încărcare posterioară.
Pentru mai multe informații despre produsele noastre nu ezitați să ne contactați.