Reducerea poluanților cu până la 97%.
Alternativa diesel: autobuzul pe gaz natural MAN Lion’s City G este semnificativ sub limitele legale de emisie.
Performanță ridicată, eficiență ridicată
Noul sistem de propulsie MAN E18 pe gaz natural este ușor și economic, dar puternic când vine vorba de performanță.
Autonomie de până la 500 km
Gândim la scară mare: Buteliile de gaz de tip 4 permit o gamă lungă, cu costuri reduse de întreținere.
Vă concentrați pe sustenabilitate și doriți să beneficiați în același timp de avantajele MAN Lion’s City? În acest caz, avem o veste bună pentru dumneavoastră: Pe lângă tehnologia de propulsie convențională și hibridă, MAN Lion’s City se bazează pe alte alternative ecologice care vă oferă beneficii de anvergură. Cu MAN Lion’s City G alimentat cu gaz natural, succesul serviciilor dumneavoastră de transport este la îndemână – în mod silențios și fiabil.
Cu unitățile alternative, lucrurile se mișcă în sus: Acest lucru se datorează faptului că buteliile noastre de gaz sunt adăpostite inteligent în acoperiș. Acest lucru eliberează spațiu care altfel ar fi preluat de turnul motorului. Acest lucru înseamnă o capacitate mai mare pentru tine și un confort mai mare pentru pasagerii tăi.
Motor cu șase cilindri în linie cu patru supape
Pachet de alimentare compact
EGR și convertor catalitic cu trei căi
Amplasat în siguranță sub acoperiș
Capacitate: până la 1.875 litri
Raza de acțiune: până la 500 km
Stabilitate și manevrabilitate în timpul frânării de urgență
Vehiculul nu derapează la pierderea tracțiunii
Menținerea unei viteze constantă atunci când conduceți panta
Camerele digitale exterioare înlocuiesc brațele oglinzilor
Câmp vizual extins cu punct orb redus semnificativ
Afișajele se adaptează automat la luminozitatea mediului ambiant
Detectează în mod fiabil liniile directoare aplicabile în prezent
De asemenea, avertizează șoferul când depășește viteza
Ajută la creșterea siguranței și reduce volumul de muncă al șoferului
Monitorizează zonele greu de văzut din partea copilotului
Avertizează asupra situațiilor periculoase la întoarcere
Avertizare în 3 trepte printr-o bandă LED în stâlpul A
Stabilitate dinamică în situații critice de conducere
Împiedică răsturnarea vehiculului
Ajută șoferul atunci când există riscul de supravirare sau subvirare
Motoarele pe gaz natural sunt cunoscute ca motoare deosebit de eficiente. Rezultatul este MAN Lion’s City G EfficientHybrid: Costuri cu până la 15% mai mici pentru ciclul de viață, o autonomie lungă de cel puțin 500 km și emisii reduse de zgomot.
Economii generale.
Consum de combustibil extrem de economic, emisii reduse de poluanți. Motorul durabil pe gaz MAN E18 este echipat cu recirculare a gazelor de eșapament și un convertor catalitic cu trei căi, prin urmare cu mult sub limitele standardului de emisii Euro 6 și se îndreaptă către viitor.
Sistemul MAN EfficientHybrid, practic fără uzură, pornire-oprire automată vă oferă și mai multe avantaje economice. Datorită sistemului nostru inteligent de management al energiei, motorul diesel se oprește atunci când vehiculul se oprește, în timp ce energia generată în timpul fiecărui proces de frânare este transformată în alimentare electrică. Energia de frânare utilizată ușurează motorul diesel și reduce emisiile, uzura și consumul de combustibil.
Curajul de a încerca ceva nou este cea mai bună unitate. MAN EfficientHybrid, de exemplu, vă pune de trei ori înainte: mai puține emisii de poluanți și zgomot, consum mai mic de combustibil și mai puțină uzură. Toate acestea sunt realizate printr-un sistem bine gândit care utilizează energie care altfel ar fi irosită.
Spațiu pentru inovație
Între motor și cutia de viteze este utilizat un motor electric robust și fără uzură. Acesta servește ca generator de pornire a arborelui cotit și – împreună cu un sistem de acumulare de energie UltraCap amplasat pe acoperiș și un sistem de control inteligent – crește eficiența energetică a autobuzelor dumneavoastră.
Un hibrid până la capăt
Apropo: autobuzele urbane cu MAN EfficientHybrid sunt înregistrate oficial ca autobuze hibride. Acesta este un avantaj clar pentru fiecare oraș – care dă roade și în termeni de imagine.
Generator de pornire pentru arborele cotit integrat
Este conectat la carcasa volantului motorului și funcționează atât ca generator, cât și ca demaror electric.
Deoarece demarorul convențional nu este necesar pentru aceste procese de pornire, durata de viață a acestuia este prelungită semnificativ.
Când autobuzul frânează, generează energie electrică prin energia mecanică rezultată.
La pornire, transformă energia electrică colectată anterior înapoi în energie cinetică.
Acumulator de energie UltraCap
Acumulatorul de energie UltraCap de 48 volți este format din mai multe celule individuale cu condensatori de înaltă performanță.
Condensatorii de înaltă performanță sunt capabili să stocheze și să elibereze cantități mari de energie electrică deosebit de rapid. În plus, sunt mai ușoare și mai compacte decât bateriile reîncărcabile convenționale.
Aici, energia electrică este stocată electrostatic, adică fără procese chimice ca în cazul bateriilor convenționale.
Management inteligent al energiei
Sistemul de management al energiei cu auto-învățare utilizează energia acolo unde este cea mai necesară.
În timp ce este oprit, acesta alimentează sistemul electric al vehiculului. În timpul conducerii, suportă – în funcție de cantitatea de energie electrică stocată – motorul diesel cu putere de antrenare electrică.
Scopul: economii maxime posibile în consumul de combustibil și emisiile poluante.
Când vehiculul încetinește înainte de a se opri la un semafor roșu sau la următoarea stație, generatorul de pornire a arborelui cotit transformă energia de frânare generată în energie electrică (1). Electricitatea adunată în acest proces este apoi stocată în siguranță în condensatoarele de înaltă performanță ale modulului UltraCap.
În timp ce vehiculul este oprit, sistemul MAN EfficientHybrid oprește motorul cu ardere (2). Totodată, acumulatorul UltraCap preia alimentarea sistemului electric al vehiculului. Toate funcțiile, cum ar fi deschiderea și închiderea ușilor, funcționarea iluminatului interior și ventilația sunt acum alimentate cu energie de către acumulator.
Odată ce pornește din nou, generatorul de pornire a arborelui cotit utilizează energia disponibilă de la condensatoarele UltraCap pentru a porni motorul cu ardere.
Dacă în modulul UltraCap este disponibilă energie suficientă, sistemul EfficientHybrid alimentează și sistemul electric al vehiculului cu putere în timpul conducerii (3). În plus, generatorul de pornire a arborelui cotit poate folosi excesul de energie stocată pentru a acționa ca o unitate hibridă suplimentară și, prin urmare, poate elimina o parte din sarcina motorului cu ardere.
Capacitate de stocare Acumulator de energie Ultra-Cap | 40 Wh |
Generator de pornire arbore coit (CSG) sau generator de pornire integrat (ISG) | Mașină de reticență trifazată |
Sistem de răcire | Răcire cu aer |
Max. output | 12 kW |
Max. cuplu | 220 Nm |
Greutate suplimentară | 170 kg |
Înmatriculare ca vehicul hibrid | Da |
Funcția oprire-pornire | Da |
Alimentarea sistemului electric al vehiculului | Da |
Suport pentru motorul cu ardere | Da |